Monitoring mediów społecznościowych

Od 2019 roku prowadzimy monitoring mediów społecznościowych w trakcie trwania kampanii wyborczych. Uważamy, że w związku z rosnącą rolą mediów społecznościowych w debacie publicznej, konieczne jest prowadzenia analizy dot. aktorów, którzy wpływają na kształtowanie opinii publicznej, oraz tematów przez nich podnoszonych. Działamy także na rzecz wypracowania i rozwoju metod obserwacji wyborów w mediach społecznościowych – m.in. stworzenia zestawu narzędzi służących do tego typu obserwacji.

  • Wybory prezydenckie 2020

    Wybory prezydenckie 2020

    Monitoring kampanii wyborczej w trakcie wyborów prezydenckich w Polsce prowadziliśmy na Facebooku pomiędzy 26 marca do 12 lipca 2020. W ramach monitoringu przeanalizowaliśmy treści publikowane przez kandydatów, media o zasięgu ogólnopolskim, strony na których mogą pojawiać się treści mające na celu dezinformację odbiorców.

    Czas realizacji: marzec 2020-styczeń 2021
    Donor:

    National Endowment for Democracy

    Partnerzy:

    Globsec (Słowacja)

  • Wybory parlamentarne 2019

    Wybory parlamentarne 2019

    W ramach projektu monitorowaliśmy kampanię wyborczą prowadzona w mediach społecznościowych w związku z wyborami parlamentarnymi na jesieni 2019 roku w Polsce. Celem projektu było również wypracowanie i rozwój metod obserwacji wyborów w mediach społecznościowych.

    Czas realizacji: sierpień 2019-styczeń 2020
    Donor:

    Civitates

    Partnerzy:

    Democracy Reporting International (Niemcy),
    Memo 98 (Słowacja)