Fundacja Odpowiedzialna Polityka monitorowała kampanię wyborczą prowadzoną w mediach społecznościowych w trakcie wyborów prezydenckich w Polsce. Monitoring prowadziliśmy na Facebooku pomiędzy 26 marca do 12 lipca 2020. Ocenie jakościowej podlegały posty opublikowane w okresie od 26 marca do 10 maja i od 10 czerwca do 12 lipca.
W ramach monitoringu przeanalizowaliśmy treści publikowane przez wybrane strony zaklasyfikowane do trzech podstawowych grup:
- kandydaci na urząd Prezydenta RP;
- media o zasięgu ogólnopolskim (20 profili reprezentujących różne strony politycznego spektrum)
- strony na których mogą pojawiać się treści mające na celu dezinformację odbiorców (20 profili)
Na podstawie zebranych danych przygotowaliśmy 3 raporty:
- raport z monitoringu kampanii wyborczej przed wyborami 10 maja – raport w jęz. angielskim do pobranie TUTAJ
- raport z monitoringu kampanii wyborczej przed wyborami 28 czerwca i 12 lipca – raport w jęz. angielskim do pobrania TUTAJ
- raport końcowy podsumowujący i porównujący obie kampanie wyborcze – raport w jęz. angielskim do pobrania TUTAJ
———————————————————————–
Monitoring jest realizowany w ramach projektu “Wzmacnianie Dyplomacji Publicznej w Europie Środkowej” (“Strengthening Public Diplomacy in Central Europe”) realizowanego przez słowacką organizację pozarządową GLOBSEC i finansowanego ze środków National Endowment for Democracy.